Etsimme digimarkkinoinnin freelance-sisällöntuottajaa Kulttuuritalolle

3.7.2025

Haemme toimeksiantona digitaalisen markkinoinnin freelance-sisällöntuottajaa Kulttuuritalon tapahtumien markkinointiin

Haluatko toteuttaa tuloksellista ja vaikuttavaa digimarkkinointia musiikki- ja yritystapahtumien ytimessä? Etsimme Kulttuuritalolle osa-aikaista digitaalisen markkinoinnin sisällöntuottajaa toimeksiantona. Tehtävä sijoittuu elävän musiikin, kaupunkikulttuurin ja tapahtumien sykkeeseen Helsingin Alppilassa. Toimeksianto on sopimuspohjainen ja jatkuva. Toimeen voidaan valita joko freelancer tai markkinointiviestintätoimisto.

Tehtävänkuva: digimarkkinointi, sisällöntuotanto ja tapahtumaviestintä

Tehtäviisi kuuluu Kulttuuritalon yleisötapahtumien (Aalto-sali ja KULT-klubi) sekä  talon oman ravintolan Bistro Sopun markkinointiin liittyvät tehtävät Kulttuuritalon kanavissa sekä tarvittaessa ostetussa mediassa. Työskentelet markkinointi- ja viestintäpäällikön ohjauksessa osana markkinointitiimiä. Tehtäväsi kattavat mm. tapahtumien ennakkomarkkinointia, tapahtuma-aikaista sisällöntuotantoa ja kohderyhmäperusteista viestintää. Tavoitteenamme on kasvattaa näkyvyyttä, tavoittaa oikeat yleisöt ja vahvistaa erityisesti KULT-klubin brändiä.

Odotamme sinulta:

  • Kokemusta digitaalisesta markkinoinnista ja tapahtumaviestinnästä
  • Kykyä tuottaa monipuolisia sisältöjä (teksti, kuva, video)
  • Vahvaa osaamista sosiaalisen median kanavista (Instagram, Facebook, TikTok, LinkedIn)
  • Tuntemusta musiikkialasta ja tapahtumakulttuurin ilmiöistä
  • Visuaalista silmää ja taitoa hyödyntää työkaluja kuten Canva ja Adobe Creative Cloud
  • Ymmärrystä SEO-optimoinnista, Google Adsista ja digitaalisista kampanjoista

Tehtäviäsi voivat olla  mm.:

  • Kampanjasuunnittelu ja toteutus sosiaalisen median kanaviin (FB, IG, TikTok, LinkedIn)
  • Kohderyhmien aktivointi ja yhteisöjen rakentaminen digikanavissa
  • Esim. Meta Insights -analytiikan hyödyntäminen näkyvyyden lisäämisessä
  • WordPress-verkkosivuston kehittäminen
  • Hakukoneoptimointi (SEO) ja tapahtumasivujen löydettävyyden parantaminen
  • Google Ads ja display-kampanjoiden suunnittelu eri kohderyhmille
  • Markkinointimateriaalien tuotantoa digikanaviin (tekstit suomeksi ja englanniksi, kuvat, videot, graafiset elementit)

Tarjoamme:

  • Mahdollisuuden työskennellä osana ainutlaatuista tapahtumavenueta
  • Joustavan freelance-roolin, jossa voit hyödyntää luovuuttasi
  • Vaikuttavan tehtävän, jossa pääset kehittämään korkealaatuista brändiä ja sen näkyvyyttä
  • Inspiroivan ympäristön keskellä Helsingin elävää tapahtumakulttuuria

Kiinnostuitko?

Lähetä meille lyhyt esittely itsestäsi, referenssejä aiemmasta sisällöntuotannosta sekä mahdollinen portfoliosi ja toiveesi palkkiosta. Käymme hakemuksia läpi jo hakuaikana ja täytämme tehtävän sopivan henkilön löydyttyä.

Viimeinen hakupäivä: 10.8.
Toimeksiannon kesto: jatkuva
Työmäärä: 10-20 h vko
Aloitus: 1.9.2025

Lisätiedot ja hakemukset 10.8.2025 mennessä
HR Admin Mari Liikka
mari.liikka@kulttuuritalo.fi
Puh. 044 293 9340
Huomioi Marin poissaolo ajalla 28.7.-3.8.2025